Purple Knit

I love purple, anything with purple... 最近迷上編織瘋狂的織,織,織... 阿亮說過,"凡走過必留下痕跡",別忘了在我的comments box留下您的痕跡喔!

Lilypie1st Birthday Ticker

March 26, 2007

Flower Scarf & Real Simple Scarf 花朵 & 極簡圍巾





Yarn/毛線: Katia Gatsby (77% Viscose, 15% Polyamide, 8% Polyester, 115yd/50g) #88502 (黑/銀) - 1.25 balls/球
Pattern/圖樣: Joey's KAL Joey 編織屋
Hook/針號: #2
Size/尺寸: 158cm x 12cm


Yarn/毛線: S. Charles Ritratto (28% Mohair, 53% Viscose, 10 % Polyamide, 198yds/50g) #72 - 1.33 balls/球
Pattern/圖樣: Joey's KAL Joey 編織屋
Hook/針號: #2
Size/尺寸: 164cm x 9.5cm

Accidentally saw these scarves at Joey's Blog, they were doing a KAL, couldn't resist, just have to try it. I thought I no longer want to do scarves anymore, I thought I'm way beyond the scarves, but the scarves I saw these past few weeks were simply too cute to miss. Some of these patterns are from Japanese Knitting/crocheting books which I can never find it here, and even if I found some, it's in Japanese, unless you know how to read the chart, it's kind of hard to follow. Join the KAL for these projects is perfect, most likely you will find someone to help you if you do come to a problem. I'm glad I finished both of them within the time limit. YEAH!!

偶然間在Joey家看到這兩條圍巾,她又剛好在辦群編,我參加過美國的群編很好玩的,考慮了幾天決定試試看.剛開始迷上編織時,織了一堆圍巾,本來想不可能再織圍巾,但最近逛到的圍巾圖樣又實在太美了,不織會做惡夢的.(嘻!沒這樣嚴重啦!但日思夜想倒是真的.)

在選擇線材上花了蠻多時間,實在不想再花錢買,所以就翻箱倒櫃的找終於找出兩組線應該還蠻適合這兩條圍巾的.我本來是先織花朵的,但是研究圖樣,再找到適合的針號,弄得我快瘋了,我怕到時功課交不出來,所以還是先鉤極簡吧!極簡真的蠻簡單的,只是一開始要起針551鎖針(包括流蘇),聽起來很可怕.真正開始織就很快了,我大概花了3~4天的時間吧(懶嘛!),可能其他格友們會覺得這麼簡單的東西還要4天?但對我來說算快的啦!

花朵就麻煩多了,試線就適了2~3組都不滿意,然後又換針,拆了好幾次才定案.這個圖樣也不那麼容易記起來,一直都得放在面前才行,要知道拆毛海還不如剪掉算了(我說的,真是對極了).線跟針都對了以後鉤起來就很順啦!全部都整理好了準備交作業時,才看到Joey說應該是鉤兩條再合併起來才算完成.嗯...我比較喜歡現在這樣,感覺比較秀氣,兩條併起來掛在身上對我這不高的人.....好啦!就這樣吧!算及格嗎, Joey?!

Labels: , ,

7 Comments:

At 3/27/07, 12:46 PM, Blogger Celia said...

好看好看! 那條銀黑極簡很好搭配衣服喔!
那條花朵這樣是比較秀氣, Ritratto那個線是粉美的喔!
妳有沒有看到瑪格那兩條(, )? 我喜歡那個雙色的.
這樣啦, 我織一件shrug給妳, 那妳織一條極簡給我 - 我要藍/綠/紫色系的喔! 好啦, 就這樣說定啦!

 
At 3/27/07, 9:37 PM, Blogger Tcknit said...

喔!翹ㄛ!還記得討價還價!
鉤是不難啦,但是收豆豆的線頭時,厚!真的不知如何是好,這線黑黑的隨便藏藏就看不到了.要我織可以,妳去找線來,要找細一點的才不會太粗魯,段染細線不好找喔(厚,還要藍綠紫色系)!Good Luck!等妳的線囉!哦!不用妳買寄來給我,只要跟我說用啥線,我在這兒找呗!

 
At 3/28/07, 5:09 PM, Blogger Celia said...

Tahki Star可以嗎? 應該一球就可以打發了吧? 009, 010, 016, 017 這幾個顏色都不錯看, 不過你們那邊有誰在賣啊?

 
At 3/30/07, 4:59 PM, Blogger Tcknit said...

哈哈!好像沒人在賣吶!我本來有考慮
Elsabeth Lavold Cotton Frappe(Webs有),但沒有妳指定的色系 :(

還有別的選擇嗎?

 
At 4/6/07, 1:30 PM, Anonymous Anonymous said...

Very cute flower scarf, with unusual mossy colouring! I did a simple scarf as well, and it's so wearable that I've done another one for my mother hehe. How do you manage to find time to knit and take classes with a 3yo and being pregnant???? My 3yo son and 6m old daughter drive me nuts!!~~~

 
At 4/13/07, 5:15 PM, Blogger Tcknit said...

To Ausoleil,

Welcome! Thanks for visiting.

I think I am going to feel what you feeling right now when my baby is born...hahaha...

I found that knitting is the only hobby that I can do it "anywhere" at "anytime". Right now I guess I'm trying to do it as much as I can, obviously when the baby comes I won't be able to do it for a long time....

 
At 2/27/11, 1:57 PM, Blogger Celeste said...

Salut, ton travail tricot est superbe.
Amities . Celeste

 

Post a Comment

<< Home