Purple Knit

I love purple, anything with purple... 最近迷上編織瘋狂的織,織,織... 阿亮說過,"凡走過必留下痕跡",別忘了在我的comments box留下您的痕跡喔!

Lilypie1st Birthday Ticker

June 06, 2007

Bolero





Yarn/線材: Rowan 4 ply cotton (100% cotton, 186 yds) # 139 - 4.5 balls
Pattern/圖樣: 瑪格
Hook/針號: 3.25mm crochet hook
Size/尺寸: fits bust 34" (胸圍34英吋)
Duration/製作日期: 5/2/07~5/11/07

My very first crocheted garment! This one was done before the Green Mango Bolero, but due to the KAL deadline, I had to post that one first. I finished this one a while ago, but didn't get a chance to block it untill now. This pattern was in Japanese, and was for little girls; a lot of fellow bloggers used heavier weight yarn, larger crochet hook to make it bigger, and it worked, mine fits me just right! I'm very happy with the end result.

這是我的第一件用鉤針完成的衣服,其實比綠色情人果還早鉤好,只是線頭實在太多了,光想怎麼藏都頭痛.又因為情人果有期限的,就先把功課交了,再來慢慢藏線吧.上禮拜才逼自己把線藏好,再把它整燙一下,終於大工告成啦!

因為這是第一次看日文圖鉤衣服,真是有夠霧沙沙的. 如果只是照圖鉤我還可以應付,但是一碰到加減針我就迷糊了.我習慣用棒針,所有棒針的圖樣碰到加減針時都是在下一排加減,所以我一開始也這樣作...後來越想越不對,又去問阿妹...結果就是拆..拆..拆! 然後是要注意兩邊要對稱,一邊如果是鎖針另一邊大概就是長針或長長針,要用腦咧,所以速度又慢下來了. 看看不少格友三四天就完成一件,還鉤了不止一件,真是要立正敬禮了! 連續做了幾件鉤針作品,接下來得回來摸摸棒針啦!

Labels: ,

2 Comments:

At 6/7/07, 3:07 AM, Anonymous Anonymous said...

Tacy 這件是紫色的吧! 很好看喔~
這件的勾法比較特別啦~ 我第一次也是看到霧沙沙的
如果你再進行第二件, 時間肯定會所短不少

 
At 6/7/07, 7:05 PM, Blogger Celia said...

Congrats! 我上星期才又去買了4-ply cotton準備重鉤這件, 這次用fuchsia的, 等原來那個白色不知道要等多久. 我想這次要跟妳一樣用3.25mm來鉤, 上次用2.75mm一直覺得有點小.

 

Post a Comment

<< Home