Purple Knit

I love purple, anything with purple... 最近迷上編織瘋狂的織,織,織... 阿亮說過,"凡走過必留下痕跡",別忘了在我的comments box留下您的痕跡喔!

Lilypie1st Birthday Ticker

June 26, 2007

Comfy Summer Tank Top 舒適的夏天


Yarn/線材: Karabella Vintage Cotton (100% Mercerized Cotton, 140 yds) #340 - 4 balls
Pattern/圖樣: Joey's KAL 舒適的夏天
Size/尺寸: 34" bust (胸圍88cm)
Needles/針號: Knitpicks option #4 (24" circular)
Duration/製作日期: 6/12/07~6/21/07


This is another Joey's KAL project, this time, there were 4 tank tops to choose from, I picked this one (#4) because I like it's straps. It took me a few days to figure out how to do the bottom hem, Japanese patterns use charts alot, sometimes it's just so difficult to figure out what those symbols are. This pattern said to knit front and back pieces the same, I'm lazy so I decided to knit the two pieces together and knit in the round until the decreases for the arms then I seperated the front and back and knitted them flat. This knit-in-the-round part went pretty quickly, it was the crochet edges that took me a long time, I wasn't sure "where" to start and I was worry about if the front and back would not end up symmetrically (oh, well, I don't think anyone would come up close enough to tell the difference!). Overall, I liked knitting this tank top, my first try converting a flat pattern to knit in the round, I have to say it was a success try. Too bad, I couldn't try it on yet and will probably have to wait till next summer to wear this cute top.

舒適的夏天完成囉! 這次的群編有四件小可愛可以挑,我選了第四件,我喜歡它的肩帶,很特別呢!這個圖樣我花了一些時間去研究,有點搞不清楚怎麼織下擺的花樣,後來還是研究出來了,日本圖樣對我來說真的很有挑戰性!我打上針是很慢的,所以這件我決定用輪針打,反正前後片是一様的,應該不會太難.我一直都很想找一個平面織法的圖樣來試試能否改成用輪針來打,這件小可愛來的真是時候呢!我起針起198針,然後在兩邊加記號圈,所以我知道在計號圈前後要加減針,這樣織法真的快多了,又少了之後的縫合,我喜歡!! 織到腋下要減針時我才分成前後片來織,然後就是上下的緣編還有兩條肩帶,最花時間的就是緣編,花了我兩天吧.線用最多的也是這裡,這組線我買了六球,本來以為剩下的線或許可以再打件bolero來搭,現在看看大概不夠了吧! (阿妹,妳覺得如何,有希望嗎?) 我上禮拜因為要參加一個婚禮就買了一件針織bolero,搭配這件小可愛還不錯吧!

1 Comments:

At 6/28/07, 1:12 PM, Blogger Celia said...

不錯耶, 那個肩帶的確是好看. Vintage Cotton 織起來如何? 會不會分岔啊?
我看妳剩下那些線想再織一件bolero是不太可能啦, 一件小shrug可能還可以.
妳買的這一件搭配就很好了啊, 還要再自己織哦?

 

Post a Comment

<< Home